Sunday, November 22, 2009

syurga isteri bwh tapak kaki suami - BETUL KER???

salam sume warge islam...

syurga anak bwh kaki ibu tu, penah la aku dgr hadis... ade dlm alQuaran kan?

TAPI, syurga isteri bwh tapak kaki suami ni, btol ker wujud...??? ker cume cakap2 org jer??? mushkil la aku weh...

aku da cari dlm alQuran, dlm hadis sahih pon da cari... TAK de pon...
yg ade cume die cakap isteri wajib taat pd suami. tp die TAK tulis pon syurga seorg pmpn yg da bgelar isteri tue terletak pd kaki suami die...

3 comments:

  1. salam.... yu, ni ape kes lak nih smp slongkar sume hadis2?
    hurm kalo ckp bab syurga mmg kiranye mcm tu la perumpamaannya... wifey mmg kene taat pd hubby asalkan hubby tu mmbawa ke jln yg benar... kalo hubby kate jgn kua umah mmg xley kua laa wpon nak tgk mak kite sndri...tu ap yg aku blaja n bace info agama kat paper... huhuhu

    ReplyDelete
  2. cik tpah oi...

    dlm alquran & hadis TAK de die tulis 'syurga isteri bwh tapak kaki suami'. aku da cari da...

    yg ade cume "syurga anak tletak bwh kaki ibunye" jer.

    yg aku jmpe dlm hadis & alquran die cume tulis, isteri wajib taat pd suami selagi suaminye tak mnyuruh melakukan kemungkaran ALLAH.

    dan jgk, pmpn ni senang nk msuk syurga sekiranye die taat pd suaminye selagi suaminye tak myuruh melakukan kemungkaran yg dilaknat ALLAH.

    ReplyDelete
  3. ehehehe.....
    aku dah tau dah sal tuh!
    ramai org kat luar sana yg dah terkonfius dgn statement nie...
    pikir logik sudey...
    xder makna tuhan nk ubah syurga yg dulu di bawah tapak kaki ibu yg mengandungkan anaknyer 9 bulan kepada seorang suami yg amik kiter sebagai isteri tau2 dah besar panjang nie hah!
    so...
    kesimpulannya...
    im ur side beb!
    congrats!

    ReplyDelete